grannen

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Jisses vilken dag!

Av PC - 30 juni 2012 21:25

Jisses vilken dag!  

Väcktes i morse av min underbara hund som jag delade huvudkudde med, hon väckte mig genom att nysa mig rakt i ansiktet o ge mig en danskskalle! Så inte vaknade jag med ett leende denna morronen.


Men sen va de dax o trava till jobbet. Fick mig en rejäl promenad på 40 min innan jag landade på jobb, E väldigt skönt o gå så tidigt på morronen mötte inte en enda människa.

Efter jobb har jag tagit mig på att hjälpa ett äldre par med o promenera med deras hund i 30min så de va bara a traska på där med,


Väl hemma va de dax o dra fram sladd o häckasaxen en av tomtarna va väldans snäll o hjälpte till. Vi fick bara tagit utsidan sen va de dax o laga lite mat. O efter maten gav jag mig på o klippa gräset efter 3min klippning slutade gräsklipparen att fungera. Som alla andra skrotnissar har vi en massa gräsklippare med mer eller mindre fel på dom. Ok 2 e totalt värdelösa men vi har tre som fungerar lite sisådär. Var på en lossnade däcket på när jag klippte sist. Men som tur kom där hem en tomte som hjälpte mig med den så jag kunde fortsätta klippa. Men då kom Grannfrun lite halvt hysterisk o bad mig passa deras tre små grisar för dom va tvugna att hjälpa hennes syster som åkt i diket med sin bil. O som hjälpsam granne ställer man ju upp. För vad kan de ta o köra upp till byn dra upp bilen o byta däck. Tippar på en 40 min Herr Granne e väldigt ssnabb o effektiv så han skulle lätt klarat de om de nu inte va som de va.... Jag satt där i godan ro o tänkte snart kommer dom samt att grisarna va rätt lugna av sig för jag sa till dom att bråkar ni eller ställer till besvär så e mina hundar ganska så hungriga o dom älskar äta så små grisar som er. Så givetvis skötte dom sig. Efter ett tag tyckte dom vi skulle gå in till mig men de ville ju inte jag men jag fick ge vika tillslut så vi gick in till mig så dom fick se alla djuren osv... Efter en EVIGHET ok kanske 2,5timmar kom herrskapet hem o då blev sannerligen alla väldans glada. Givetvis hade Grann frun väldigt dåligtsamvete för att jag fick passa grisarna sååååå länge inte en tanke på att de små grisarna va hungriga så dom stod o skakade utan de va ju mer synd om mig. Men de va faktiskt väldigt lugnt dom skötte sig bra så hundarna fick nöja sig med o käka torrfoder till middag.


Sen va de ut o fortsätta klippa gräset med gulafaran ja den e döpt till de för den låter som 20gräsklippare samt att den skjuter både sten o pinnar o div grejor på en när man kör med den. Brukar sluta med några stenskott på benen.


Sen som kompensation för grispassningen blev jag bjuden på grillad korv o de satt väldigt fint efter en slitsam dag.


Så nu har man svabbat av sig o krypit till kojs o ska wordfueda lite innan de e dax o krama kudden.

O alla hönsen e hemma o tomtarna e på loftet så de e bara att luta sig tillbaka o njuta av lugnet.


ha de underbart!


 
 
Ingen bild

The Sis

1 juli 2012 00:24

Och 00.20 damp jag äntligen ner i soffan med nytt däck på eländet. :D
//Systern - slut som artist!

PC

1 juli 2012 11:27

Skönt de ju! Obehagligt när sånt händer.

 
Anna

Anna

1 juli 2012 11:21

What?!

Läs sanningen i min blogg! (ang. mat-uppgifterna)
...kommer upp snart!

http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PC - 29 juni 2012 21:45

vilket fint väder vi hade i morse så denne skåning gick till jobbet glad i hågen lite efter 7 i shorts o kortärmat.... jag fick mig en väldans trevlig morron runda på en 45min. Sen va de in o jobba. O precis lagom till lunch promenaden när vi väl l...

Av PC - 26 juni 2012 20:39

vad har hänt idag då. inte så värst mycket. men de gör de i o f sig väldigt sällan i mitt liv. Fick i alla fall konstaterat att de inte blev bra att blogga från iPaden för den gör inte ny rad utan allt blir skrivit efter varandra så de tappar lite ...

Av PC - 25 juni 2012 22:17

Idag har jag verkligen lekt den perfekta hemmafrun! Började morronen med att jaga o fånga in alla dammråttor o otyg med hjälp av snabeldraken. O när de va gjort så gav jag mig ikast med o torka golven o torka av köksluckona. Fick tipset av Grannfru...

Av PC - 24 juni 2012 23:20

Har varit en väldans trevlig söndag får jag ju säga. Jobbade till 14 o sen precis lagom så man hunnit med allt blev man inbjuden till grannen på fika o de e väldans trevligt. Så de va o trava in där tog med iPaden för jag tänkte fråga grannen om ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards